Pages

Tuesday, April 12, 2011

Muet Speaking





11 April 20011,pukul 11 pagi aku menghadapi speaking MUET.Aku bangun seperti biasa dan pagi tu ada la buat research sikit-sikit pasal speaking.Tempat speaking tu buat kat library and sampai-sampai je aku dapat tau yang aku orang paling first kena daftar dan paling best lagi aku dapat candidate A.Aku dapat team dengan orang yang aku tak kenal.Itu normal.Masuk je bilik examiner tu aku mula risau dan gelabah,mungkin aku tak solat subuh.Akibatnya aku blur semasa task A.Lidahku kelu seperti ada gam cap senapang.otakku jammed seperti jalan raya.Seluruh ayat dictionary dalam buah fikiran aku turut serta hilang.Keadaan tadi seperti gambar di atas.


Dalam bilik tu nak tergelak pun ada tengok gelagat candidate-candidate ni,tapi aku tahan je sebab aku pun sama diam membisu.Perkara paling mustahak untuk 'speaking' ni aku rasa kita patut bersedia dan cool bila dah berada kat sana.Bukan time tu la nak baca kamus,nak hafal preposition,idiom atau word-word yang rare kita guna.Mungkin faktor utama aku blur disebabkan tajuk yang tak interesting bagi aku.'Abandoned baby'.Berharap aku akan dapat paling kurangpun Band 3.Berbaloi untuk apa yang ibu bapak aku keluarkan duit untuk aku selama ni.


P/S : kalau nak bagus English,banyakkan dengar lagu MCR.

No comments:

Post a Comment